summer is over

Ibland bara hatar jag bloggen, skrev nyss ett jättelångt inlägg som bara huxflux försvinner på ett kort ögonblick, arg blir man men ska försöka summera det en gång till.

gårdagen spenderades först länge i sängen med os och andra godheter på tvn, sen var det upp göra sig iordning för att träffa dess på stan, vi gick på skattekontoret och sen gick vi upp till elin för att fika en stund, det bjöds på kakbuffe och te och det pratades om allt och ingenting vilket som alltid. men det var skönt att få lite perspektiv från en som varit med om lite mer än vad man själv har varit med om här i livet. elin är alltid lika klok och bra och det tackar vi henne för. Efter två och en halv timmes fikande bar det av hem till mig för bil-ringade och slappande med allmänt mys och prat i en massa timmar. tack för en trevlig och mysig dag och kväll min vän<3 efter att jag lämnat av henne på natt-taxin bar det av direkt hem till sängen och jag somnade bums.

idag och imorgon startar skolorna igen, och det känns rätt konstigt att jag inte ska gå tillbaka till skolan denna gången. att inte behöva förbereda sig för skolstarten med att gå upp tidigt och lägga sig tidigt en vecka innan för att komma in i det igen och att inte behöva bunkra upp med pennor, suddin och kollegieblock. att slippa allt detta efter tretton års hårt slitande i skolbänkarna. att inte ha sin klass att träffa och ha som en andra familj, att inte springa mellan leketioner och äta näst intill oätlig mat i matsalen, det är svårt att tänka sig att inte ha det när man är så inprentad på det, det blir ens rutin och ens säkerhet att gå i skolan, hem, läxor sova och slita inför prov och allt som hör till skolan. men jag ska inte klaga för lika mycket som jag kommer sakna den rutinen och säkerheten som skolan ändå ger så tycker jag det är lika skönt och om inte mer skönt att få slippa det iaf för något år. men jag måste erkänna för er och för mig att jag tycker det känns konstigt, läskigt men samtidigt roligt att få starta ett nytt kapitel i mitt liv.

/ J

Kommentarer
Postat av: ELIAS

Min syster är mig upp i dagen, klok alltså!! :P

2008-08-14 @ 22:13:41
URL: http://gotborg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0