tredje advent

dagarna går fort, fast ändå så sakta. jag har inte gjort allt för stora ansträngningar, promenerat med daniel i torsdags kväll och i fredags bjöd sötaste elin på underbart god lunch, och en trevlig pratstund! <3 innan turturduvorna dessi och elias dök upp med sin närvaro och krängde fika med oss innan jag och dess var tvugna att ta oss hem till mig igen, då hon lånade mitt hem för att fixa till sig inför festen hon skulle på. det lånades strumpor och halsband och mackor breddes till min kära vän, innan jag körde henne till stan och tåget. hem och äta lite innan det bar av till hk med daniel, emma och elias för att kolla idolfinalen där även sarah väntade. kevin vann och det var bra, han är bra. sen promenad till björket för att möta dess och lite tvspel innan det bar hemåt igen. lördagen var mys med mamma först stan en runda, sen hem och jag somnade trött som jag är eftersom jag sover så sjukt dåligt på nätterna, först kan jag inte somna och sen vaknar jag hundra gånger. mamms säger att det beror på hur jag bearbetar allt, sorg och saknad. och jag tror att hon har rätt, för när jag inte kan sova tänker jag på alla minnen med dig, saker vi sagt. min mamma är klok, som hon sa, vissas sorgarbete tar längre tid än andras, vissa går vidare i de olika stegen snabbare. själv har jag nog stannat i detta för tillfället. jag vill sova, jag gillar att sova så varför kan jag inte det då.
när vi kört lasse till sin julfest lagade vi mat, bakade julgodis och hade det allmänt mysigt, bara vi två! sen bar det av till k-stad för hämtning och hemfärd. väl hemma somnade jag ganska fort. och vi får inte glömma att igår var det lucia och jag missade luciatåget på tv, två gånger. idag har jag bara slappat på stan, hos mormor och morfar och sen på julshow där sarah sjöng. och nu sitter jag här, har nyss kollat på wallander och jag kan säga att det är tur att jag ska vara uppe till tolv och vänta på daniel ska hämta sina chips, för just nu hade jag aldrig kunnat somna. jag gillar det men ändå blir jag så sjukt uppskrämd så jag inte kan sova på någon timme efter. hm, knäppt ja.
om jag inte blir inringd imorgon ska jag baka pepparkakshus och hjälpa dess köpa en ny perfym, kanske något annat med, vi får väll se vad morgondagen bjuder på.
godnatt

Kommentarer
Postat av: Emma

svar: haha, att fortsätta så här hänger helt och hållet på om jag får tillbaka internet någongång :o och får jag de är det inte säkert att jag har någon dator. (jag har tagit tag i det nu och den ska lämnas in;)haha) Men jag får väl sno datorn hemma hos daniel ngn gång då och då ska jag kan uppdatera ;D

2008-12-15 @ 11:48:48
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0