massa julmys men ingen julkänsla

igår var det fredag och det betydde julmys med vännerna på kvällen, så dagen gick åt till att städa, duka, fixa iordning och så laga min del av maten. sen blev det även färgning och klippning av håret med. funderar på att göra en dramatisk förändring snart och göra hellugg igen, vad tycker ni? jag vill ha lite förändring i mitt liv nu, så varför inte börja med håret. i alla fall vid sextiden kom emma och daniel strax därefter dess och elias sen sarah och henke och sist men inte minst bettan. ja vi åt, nja krängde är nog ett bättre ord, både mat och sen både godis och kakor. mums på det, men vi var lite nyttiga sen och tog oss en promenad för att få ner allt en bit i magen. när alla gått vid halvtolv diskade jag undan det sista, fällde ihop extra stolar och bordet. sen var jag trött och skulle sova, men nej så fort jag lagt mig i sängen så var jag klar vaken och kunde verkligen inte sova, så det blev dvdbox tills jag somnade någon gång runt två eller nått. jag viill kunna sova, jag hatar att inte kunna sova. vaknade runt halv nio, efter flera vaknande innan dess och då gav jag upp och gick upp. sen blev det stan med mamms och det sista inhanldades. hem och lämnade av mamms och hämtade sarah för en runda till. sen hem och dammsög lite till mamms innan vi åkte för att köpa gran. den är snygging och jag ska klä den imorn. därefter bar det av ner till farmor för julfirande med papps, ingela, farmor och pelle. och det var mys det med, julmat och paket.  det var bääästa! haha, jag älskar paket, att få men även ge, bara man kommer på något bra. jag orkar inte riktigt skriva vad jag fick just nu, det kommer kanske i samanställningen efter riktiga julafton. och nu är jag hemma igen, i soffan med mamms dator för jag mår illa (antagligen efter all mat) så jag kan inte sitta vid min, och jag har hjälpt emma, eller jag tror inte jag var till så stor hjälp, men det blir bra emma :) !
taack för igår vänner och tack halva familjen för ikväll ! ni är bra! <3
nej nu funderar jag på att lägga mig eller nått, fast det känns rätt meningslöst eftersom jag vet att jag inte kommer kunna somna förrän om minst 3 timmar, börjar bli en vana det här nu, en dålig och inte bra sådan. aja får nog bli dvdbox ikväll igen. den är snaart slut, vad gör jag då. hm, tål att funderas på. en annan uppdatering bara sådär är noll julkänsla fortfarande, känns som vilken månad som helst med regn och ja inget julkul alls. men imorgon kommer granen in, kanske då? vi får se. i alla fall, godnatt vänner!


Kommentarer
Postat av: emma

jag håller med dig på din rubrik. var tar julkänslan vägen:(?

2008-12-20 @ 23:15:52
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0