STUDENTDAGEN

Dagen startade tidigt, klockan sex steg jag upp för att göra vid mig och klä mig inför denna stora dag, Kusin vitamin kom klockan fem över sju och vi körde upp till morbrors trädgård för att fotografera, och jag fastnade på bild, tro det eller ej. Vid lite i halv åtta fick jag skjuts upp till linda där vi skulle ha champangefrukost, eftersom jag var lite tidig var jag först och fick sköta dörren när de andra kom en efter en. Vi väntade in mat och folk och till slut blev det äntligen smörgåstårta, frallor och frukt vilket var sjukt gott klockan åtta på morgonen, sen såg vi filem vissa i klassen hade gjort på svensk-projektet, och den var fin, rolig och ja allt och jag började nästan gråta, fällde en och annan tår sådär. Därefter blev det grupp-fotografering och sen bar det av in till stan för att skrika lite, och få skoskav, men det tillhör. vid halv elva var vi tillbaka i skolan för avslutning i aulan, även några tårar fälldes här då fina tal hölls och stipendier delades ut. Sen var det maat igen, och fotografering, sen skrev vi i mössor och solade därefter blev det betygsutdelning och kramar av lärarna och aulan igen för en förfärlig väntan på utspring, dock var det rolig underhållning ett litet tag sen kunde inte jag eller någon annan sitta still så vi rörde oss, och det blev vår tur rätt fort då vi var 4 ut.  Vi sjöng och skrek och familjen väntade med blommor, sen var det snabbt iväg till flaket och vi väntade in alla och vi for iväg in till stan för ännu mer sång och skrik.

Efter staden någon timme bar det av hem till släkt vänner, god mat och trevligheter.
taaack alla för en helt underbar studentdag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0