till en ängel.

Helgen har gått så fort fastän det känns som om tiden står stilla. jag förstår nog inte riktigt än att du aldrig kommer komma tillbaka till oss, att jag aldrig levande kommer få träffa dig igen. för jag vet att den dagen mitt liv tar slut så får jag träffa dig min älskade vän igen. men tills dess vill jag tro att du kommer finnas med oss ändå på så många olika sätt. i tankar, minnen och såklart din plats i mitt hjärta kommer alltid finnas kvar för dig glömmer jag aldrig. du kommer vara med oss när vi har filmkvällar, bowlar eller vad än det nu kan vara vi gör i framtiden tillsammans, alla. för du var ju en av oss, och jag vill tro att du vakar över oss och ser till så att vi har det bra och att vi håller ihop, för vi behöver varandra nu. jag solade idag, och det var svårt och jobbigt samtidigt som det var lika skönt som det alltid är, för det var lite din och min grej, det där med solningen, vi solade ett par ggr och pratade och skämtade om det ofta. och jag tror alltid jag kommer tänka på dig när jag ligger i solariet eller på beachen och pressar. mitt hjärta värker och allt känns tungt och svårt just nu, men jag ska försöka tänka positivt ändå för det var det du gjorde, det var sådan som du var. det kommer ta ett par månader innan livet kommer igång ordentligt igen tror jag. för att denna förlusten gör så fruktansvärt ont. och jag gråter fortfarande när jag är ensam och när mina tankar får ta över. jag gråter just nu för att jag tänker på dig. men jag ska försöka vara stark, för det är det du hade velat att vi skulle vara, för du var så otroligt stark, och en sådan kämpe. jag önskar att jag ens skulle kunna komma i närheten av dig och vad du var. för du betydde så mycket för så många och du var nog den starkaste jag någonsin kommer känna. jag ska tänka på dig när livet känns tungt och jobbigt och jag ska tänka på dig när livet känns bra och flyter på. och jag ska försöka tänka positivt. redan gör saknade efter dig så sjukt ont, men vi tar små steg framåt hela tiden, tills den dagen det går lite lättare framåt än vad det gör just nu. och jag håller hårt i alla minnen jag har med dig, dem släpper jag aldrig taget om. allt är bara så grymt orättvist och svårt att förstå just nu, fastän allt sjunker in lite mer för varje minut och dag som går och kommer gå. jag kommer vara stark för dig.

till en ängel:
Jag lever och du lever inom mig
Jag ser dig, när jag blundar
Jag ber dig, Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg jag tar


igår räddade bettan min kväll genom att vilja umgås med mig, taack för att jag slapp sitta hemma i min ensamhet och tänka och fick en trevlig pratstund och gott kaffe med dig istället. och sen en snabbis inom och säga hej till sarah som skulle nanna. du är söt när du är trött.

Kommentarer
Postat av: emma

svar: åh , tur någon mer än jag ch daniel som tyckte de :) Helt såld på den (a) & stövlarna är lika snygga som dem är sköna ;)

2008-11-23 @ 22:36:49
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0