Day one and two in New York

Resan gick väldigt välsigt bra, tack vare mig och mitt behov med att vara i tid var vi på flygplatsen i god tid, och min far var söt och gjorde som jag ville, väl incheckade och igenom alla security checks kom vi med, trötta och så slappade vi bara lite innan vi fick gå på vårt plan som var rena mardrömmen, vi kommer in och det är svinkallt i planet, sätteross ner och jag på med mina svenska yllevantar en sjal och hackande tänder. det blev lite varmare men inte mycket, och trångt var det, riktigt trångt. väl i bryssel så sa far min att den flygplatsen är inte alls stor och ja stor var den kanske inte på bredden men å längden var den vi fick säkert gå en och enhalv kilometer för att komma från ställe A till ställe B. men vi komi tid till flyg nr 2 och vi var riktigträdda för att det skulle vara som flyg 1 men tack gud för att det inte var det, det var riktigt fancy med egen tv man kunde välja filmer och spel och musik och massa mer. det sovs ett par timmar med väl framme tar vi taxi in till stan, träffar sophie äter  asar rundor på våra feta väskor, sen hem och handla fukost och sova tidigt.

dag 2 började med frukost (asgott) sen in till manhattan träffade sophies skötebarn och gick längs vattnet som var väldigt fint, tog bussen till 34 gatan och började vårshopping, två par skor för under 300 kronor köptes och lite tröjor och sådär. billigt och väldigt bra shopping. lunch på subway och mer shopping innan vi  tog tågetförst på fel håll och sen på rätt håll och hemma vid sju, lite mat och tv och provande av kläder innan vi nu ska äta kanelbullar innan vi ska sova. för imorn blir der frhetsgudinnan och kanalgatan och hina town typ.

vi har det bra och vi lever för alla er som undrar, och javisst ja vi har hittat 1 dollars kaffe (asgott och bra) hehe.
mejlen kallar så vi hoppas att ni har det bra där hemma, för vi har det toppen här, ja vi har det bääst. mwii.
PUSS OCH GODNATT

Josse @ sophies house in bronx

Kommentarer
Postat av: sarah

och du sover så sött bredvid mig.

nu ska jag sova,

imorgon kör vi fler turistpoäng.

PUSSS, och jag är glad att det är du och jag på denna resa <3

2008-10-08 @ 06:16:28
URL: http://sarahaxelson.blogg.se/
Postat av: Bettan

Haha, låter skönt :) Det ska bli kul att se alla era bilder sen, shoppa lugnt bara ;) puss

2008-10-08 @ 09:17:25
URL: http://bybettan.blogg.se/
Postat av: Dess

Det låter som om ni har det väldigt bra in tha big city:) Och shoppingen har ni redan börjat med alltså^^ <3

2008-10-08 @ 09:32:52
URL: http://tennevi.webblogg.se/
Postat av: Nina

HEEEEEJ JosseTusse - hur är det med dig?? Hoppas ni har det helt underbart over there, jösses vad jag är avis på dig!! USA är ett land jag verkligen vill åka till, får väl vänta till pågarna är lite äldre så de kan ha lite glädje av det - Rasmus är ju bara 5 år, kanske lite för liten - eller??

Var nu riktigt riktigt rädda om er och prata inte med ngn ni inte känner, typ alla i NYC (asgarv). =) Vi saknar dig, jag saknar dig så det skall bli skönt när du kommer hem igen så du kan hjälpa mig på lagret....hihihihhi!

Ha det gott hjärtat och du - glöm inte köpa ngt riktigt amerikanskt till mig!! Världens Bästa Lill-Tant =) Kramar i massor till dig!! Puss & Kram NinaFina =)

2008-10-08 @ 22:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0