en stund med mig själv, är allt jag behöver ibland.



Jag vill börja detta inlägg med att säga grattis sarah som fyllde 19 igår ! hoppas du hade en bra dag och att du tyckte om min present, bästa vän! <3

Hemma från usa, och hässleholm känns rätt tråkigt måste jag faktiskt säga. Här är ju inget folk någonstans, bara man vände på sig i nyc så var där ju minst 20 nya personer. och när man är på stan här i hålan så är där max femtio personer samtidigt, dock är det nog undantag idag för det är rosalörda/långlördag men ändå. Men jag tror att det som känns med är att vi har kommit hem till verkligheten med, för där borta var verkligheten här hemma så långt bort så man tänkte inte alltid på den. Men att komma hem och inse igen att livet inte är roligt och att det är orättvist var mindre roligt. och klumpen har kommit tillbaka, den gömde sig lite när vi var på andra sidan atlanten men nu är den här igen, och för att stanna känns det som. jag vill göra så mycket men jag har ingen aning om vad jag kan göra, och det är en hemsk känsla, vila göra en massa men inte kunna göra det. hade fått ett mejl från en av stodchs vänner häromdagen, och jag har inte gråtit på några veckor, men när jag läste vad hon skrev och om deras bok med hälsningar från dina vänner, ja då kom tårarna igen, det är inte lätt att hålla tillbaka när jag tänker på dig dagarna i ända. men jag vet inte vad jag kan göra mer än att tänka på dig. vi skrev ett brev i onsdags, (jag,sarah,dessi,daniel,elias) och det var sjukt svårt men det blev ett försök till ett uppiggande och roligt brev iaf, som vi hoppas du fått höra och att du fick andra saker på hjärnan för ett tag. jag saknar dig, alla saknar dig. du är en underbar vän!

Jag har kommit på att jag måste ha tid för mig själv ibland, som igårkväll bara vara hemma och ta det lugnt. för ibland blir allt bara för mycket och då drar jag nog mig lätt bakåt lite. och då är det skönt att bara kunna få vara med sigsjälv för en stund, att få tänka och bara få vara. och sen måste jag få säga som spångan, jag är så sjukt trött på alla som är nykära hela tiden och överallt (men jag vill inte att ni ska tro att jag inte är glad för eran skulle för det är jag, väldigt glad) men ibland känns det bara förmycket och jag vill spy på kärleken. men så är det väll när alla andra är kära, alla utom en själv så blir det väll såhär. men jag hittar väll också någon när tiden är rätt för mig. dock får jag nog tänka över mina krav och försöka minska min kräsenhet lite, för lite kräsen måste man faktiskt få vara.

idag har jag sovit länge (ovanligt, nej) haha, sen har jag städat mitt rum och våttorkat alla golv i vårt lilla hus eller vad man säger, duktig som jag är och hjälpte mamma. dagen blir snart storhandling med mor på maxi och sen kanske en runda på stan, vi får se. ikväll ska jag iaf hem till min kära desirée och hjälpa henne packa(?) , hon tror jag är bra, men det är jag egentligen inte, det ska vilket fall som bli trevligt att få spendera lite tid med min otroligt upptagna men söta vän som snart åker på semester. jag vill med!




"I'm on fire burning out these mysteries"

Kommentarer
Postat av: Elin (som i Elias bästa syster)

Söta Josse...du kan ju komma hit till mig och vara dig själv nån dag så jag kan få höra om allt kul ni hade i NYC. Kram!

2008-10-25 @ 15:36:22
Postat av: Dessi

Snart kommer du hem till mig och det ska bli trevligt, trevligt och du är säkert visst bra på att packa. Och du vill du veta? du är bra, bättre, bäst och jag finns här för dig alltid, det vet du va? älskade vän <3

2008-10-25 @ 17:57:56
URL: http://tennevi.webblogg.se/
Postat av: Sarah

<3

jag älskar dig.

2008-10-26 @ 20:06:47
URL: http://sarahaxelson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0