vinterkänsla mitt i oktober

Middagen hos axelsons igår var riktigt god, köttfärspaj med sallad och sen till efterrätt hallon med vaniljkesella. Trevligt sällskap som alltid när man är där, prat och sen kollade vi på desperate houswifes (som är en av höstens höjdpunkter) och glad blev jag idag när jag såg att dvd-box fyra kommer ut om typ två veckor, jag vill ha nu! vid tio begav jag mig hem trött som ett höghus, direkt i sängen för det skulle bära av tidigt denna morgon till malmö med daniel.
Skulle ta stadsbussen ner till stan då det är dåligt med parkeringsplatser för längre stunder där, och jag kollade busstidtabellen men där gick inga bra bussar så jag bestämde mig för att promenera, med lite musik gick det bra men vid statoil kommet stadsbussen bakom mig, ja då var vår tidtabell gammal. men jag fick en morgonpromenad, skönt faktiskt. tåget mot malmö var proppat, riktigt knökfullt. Malmö var kallt och sig likt. Daniel handlade en del, med min goda smak som hjälp (a) och jag handlade inte ett dugg mer än mat, duktigt av mig och jag är lite stolt över migsjälv där. Men det blir nog en vända till skopunkten med sarah imorn, för jag behöver ett par stövlar. Väl hemma i hålan igen tog jag stadsbussen hem och hämtade bilen, körde bort till mormor och morfar och kollade deras tvkanaler, lite smått teknisk sådär ibland. Hem igen hämta baloo och iväg för att vaccinera honom, han var duktig :) Nu har vi ätit gräddbullar som någon tim kom och sålde till deras sälenklassresa, nya gjorda för dagen och allt, goda var dem med. och snart är ännu en dag över,  tiden går så fort fast ändå så sakta. jag vill ha ett jobb nu nu nu, vi hoppas på att någon utav de elva jag skickade till behöver vikariehjälp och ringer mig. hoppas hoppas. nej nu ska jag forstätta hjälpa daniel med ansökningsbrevet till robinsson 2009 och sen ska jag lägga mig och sova för imorgon ska jag fixa med dess's pressent tror jag.

. puss och godnatt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0