i taket lyser stjärnorna

igår var en spontan dag, jag och dess bestämde oss för att helt plötsligt åka in till kristianstad för att gå på bio och se "i taket lyser stjärnorna" som jag tyckte var en riktigt bra film, en film som berörde mig och tårar fälldes. för er som inte sett den eller hört talas om den så handlar den om en tjej vars mamma har cancer och kommer att dö. och jag kände igen mig i vissa av hennes känslor, förnekelse om hur illa det verkligen är, det är sådana grejer man inte vill inse, men tillslut måste man göra det. en riktigt bra film i alla fall och nu ska jag sätta tänderna i boken som ska vara minst lika bra. dock gillade dess inte filmen eftersom hon läst boken först, och böckerna brukar ju vara bättre än filmerna så jag har höga förväntningar på den boken nu. på kvällen sen blev det i alla fall melodifestivalen och det var nog det värsta jag sett på länge, helt seriöst vad tänker svenska folket med? inte hjärnan sin i alla fall, af ugglas människan, helt seriöst, hur kan man ta med henne ens till rösning numemr två och än mindre till andra chansen, och jag menar den där europeiska juryn kommer dem alltid att välja den sämsta låten, bara för att? och programledaren jag menar hallå, kunde dem inte hittat en dummare sak? nej just det det skulle nog inte gå och mellanakten, nej fy för, ge mig kristian look och björn gustavsson igen och inte någon jag tror jag är rolig sak som byter klänning mellan varje låt. så jag har nu konstaterat att första programet av melodifestivalen 2009 var ett ända stort fiasko enligt mig. men slutgnällt på det nu i alla fall. och nu har jag sett klart avsnitt 16 av one tree hill säsong sex och det är sorgligt, för nu finns det inte fler ute för tillfället. värsta dåliga, funderar på att gå på desperate houswifes säsong fem nu istället. eller kanske läsa ut min bok så att jag kan börja på den andra när jag fått den av dessi. svårt val. kan ju faktiskt läsa medans jag laddar ner. två flugor i en smäll. ojoj, nu har jag skrivit en massa onödigheter igen, men det är vad min blogg går ut på för tillfället så ja.
ha en bra söndag vänner!

Kommentarer
Postat av: d4nielsflicka

Eller så planerar du massa med mig :D

2009-02-08 @ 13:23:35
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0