RENT

igår vid halv sex begav jag och sarah oss till den stora granstaden kristianstad för att gå på musikalen RENT som har satts upp där nu, med emil sigfridson som en av huvudkaraktärerna och regisör. men vi började med lite mat på burger king, billigt och gott. därefter bar det vidare bort till teatern där vi uppfann en egen version av jackinhängning eftersom vi inte hade några lösa pengar på oss och tiden att springa och ta ut fanns inte där, så vi hittade ett eget ställe som visade sig vara hur bra som helst. själva musikalen var hur bra som helst, riktigt bra till och med så jag fick lite gåshud emellanåt och det får jag inte ofta. mycket värd att se, jag älskar filmen och nu älskar jag musikalen. ett måste att se, och vill man inte gå på musikal se filmen!! efter det begav vi oss i snöovädret tillbaka till hässleholm med ett stop på mcdonalds för att äta mcflurry med pommes, detta unnade vi oss bara för att vi slapp garderobsavgiften. sen bar det hem och sängdags.

imorse väcktes jag av mamma halv nio och då var det bara att pallra sig upp eftersom vi skulle på brottning i bjärnum och kolla på charlies andra tävling. och han var lika duktig denna gången och fick silver igen, min superduktiga sötnos. och nu sitter jag här, har lagt in bilderna från tävlingen och laddar ner rent låtarna och mår sådär, har hals-ont och lite feber så mina planer med emma om att följa med på en eventuellt tråkig fest gick i stöpen så det får bli hemma mys med melodifestivalen istället och försöka bli bättre, dock så brukar febern inte hålla i sig i mer än en dag, så jag hoppas på att vara frisk och pigg imorgon igen. lite av all min trötthet nu beror nog på att jag passade julius på brottningen och han är mer vild än tam den ungen så jag fick en del springande och det plus lite feber så har man trötthet. jag hade blivit trött även om jag varit frisk, för den där ungen är helt vid, men totalt jättesöt och gó.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0