tiden då man ska..

nu har jag börjat på inlägg flera dagar utan att det blivit något med dem pågrund av att jag inte tyckte det blev bra eller för att orden tagit slut efter en mening eller två. men jag kände att det var påtiden att uppdatera lite nu igen. nu närmar sig tiden med stormsteg, tiden då jag ska ha sökt skolor och utbildningar till hösten, tiden då jag ska bestämma min framtid, mitt framitda yrke och karriär. tiden då jag ska besluta om vart jag vill studera och bo de närmaste åren, tiden då allt händer. och fastän jag är någorlunda säker på vad jag vill så är det så sjukt läskigt, men samtidigt så härligt. för jag vill iväg, studera och leva. jag vill. sen är det ju det lilla kruxet att man ska komma in med, men jag hoppas inte att det är några störreproblem, så hoppas kan man alltid. men jag har lite tid till på mig så det ska nog lösa sig alldeles jättebra! igår tränade jag och dess, duktigt värre av oss och jag har träningsverk idag, tro det eller ej, men mina armar värker och min dumma rygg gör ont. men det känns bra att känna att träningen tagit något. idag känner jag mig lite smått hängig, så får se om det blir den långa promenaden till sösdala eller om jag kan få med daniel på att bara gå i stan en sväng. tror inte jag orkar gå nästan två mil idag, ni vet själva hur man känner sig när man inte känner sig helt bra. jag tror nog jag kanske kan lyckas övertala honom, kanske. tänkte jag kanske skulle pysslat lite innan, men insperationen fanns inte där, så ska kanske höra med elin en dag om inte hon vill pyssla med mig (a) haha.
och idag är det bara etthundrasjuttio dagar tills jag blir vuxen på riktigt, och lämnar tonåren. det känns smått läskigt och jag tror jag har en liten tjugoårskris eller nått liknande. men jag ska nog ta mig förbi den med.


Kommentarer
Postat av: Elin

Kom du bara!

2009-02-10 @ 13:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0