everybody knows it hurts to grow up.

jag känner mig smått sjuk, har sådär på gränsen till feber men jag försöker intala mig att jag inte alls är det utan frisk som en nötkärna, dock går inte det så bra när man sitter och fryser och är hängig. men jag ska nog överleva detta med. blir tidig kväll i kväll, efter top model blir det sängen och one tree hill. nördigt värre, jag vet. idag har jag i alla fall varit ute på en släkt runda, först bar det av till farmor för lunch, som var god och sen bar det av bort till mormor och morfar där även moster befann sig, vi var på kvantum och handlade och sen fikade vi, och det var trevligt, jag träffar min moster på tok för sällan, och hon är bra. man kanske skulle ta och köra ner till henne en dag när jag ändå bara hänger hemma, det ska jag kanske göra en dag snart. vi får väll se, ska bli frisk först nu- eller jag är ju inte helt sjuk, men jag ska kurrera mig så att jag inte blir sjuk heller, för det är värdelöst. sen blev det hem och lite tv i alla fall och så läste jag min tidning med skvaller som jag köpte när vi var och handlade med m&m, och jag föll för rubriken, bonde-magnus och emma, det blir tvillingar eller något sånt stod det och då blev ju jag helt fäst och var tvungen att köpa den eftersom jag trodde hon var gravid. men sen läste jag hela artiklen och då var det att hon hade spått sig själv på något sätt med sin vigselring och då visade den på att deras första barn i framtiden skulle bli tvillingar och då tänker man att dem kan verkligen trolla med ord för att få folk att köpa tidningen, det lurade mig och brukar lura mig, att man aldrig lär sig.  sen blev det i alla fall att hemta mamma på stationen och en sväng till maxi, som alltid. vårt andra hem eller nått. och sen pratade jag en sväng med sarah på telefon och nu är det top model och det är rätt bra, dock så stör jag mig på de flesta av tjejerna där, så bitchiga mot varandra, att dem ens orkar. jag blir trött bara av att kolla på dem. 

jag måste skaffa mig en heltids sysselsättning snart för jag blir helt galen och knäpp av att bara gå hemma och rulla tummarna typ. och när jag inte har något att göra tänker jag en massa, för mycket ibland. och det är jobbigt och det tar på krafterna, mer än vad man kan tro. jag tänker på hur allt var innan, på hur det är nu och hur det kommer att se ut i framtiden. om ett år är vi alla på olika håll och har ett eget liv. och det får mig att vilja skruva tillbaka tiden ett år sådär, då du fortfarande fanns här med oss och spred glädje i mitt och alla andras liv och vi hade hela vårterminen i trean framför oss, den roligaste tiden jag upplevt på många år. jag vill tillbaka dit där allt var bra. men jag har insett att det aldrig mer kommer bli så och lite mycket som jag vill tillbaka ser jag fram emot framtiden och alla nya äventyr som väntar. dock så skrämmer det mig lika mycket. att klara sig på egen hand, skaffa sig ett eget liv, egen lägenhet och klara sig själv. lika mycket som det skrämmer mig så kan jag inte sluta längta, tänk att få inreda sin egen lägenhet precis som man vill ha det, bara ta hänsyn till sig själv och sen får man hoppas på att allt det andra löser sig av sigsjälv.

när jag var liten så ville jag inget hellre än att få bli stor eller ja vuxen, och nu när jag snart är där så vill jag inget hellre än att stoppa tiden. för jag vill inte att saker och ting ska ändras mer än vad det redan gjort. jag är nog inte helt redo för det ännu, jag känner mig skör ibland och jag vill bara ha allt som det var förut. dock så kommer sanningen till mig då att det inte kan bli så, att det aldrig kommer bli det igen. jag blir vuxen om 183 dagar, för då fyller jag 20 och är inte längre ungdom. systemet nästa säger jag då. haha.

mwaa, det flöt på bra idag, inget framtvingat inlägg idag ! flytet börjar komma tillbaka. så nu säger jag godnatt vänner.

Kommentarer
Postat av: d4nielsflicka

Då är det du som köper ut till mig;) haha

2009-01-29 @ 16:36:21
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0