efter ett ögoblick eller en livstid, är ett som är säkert för riktiga vänner


Låt dig inte nedslås av avsked.
Att skiljas åt är nödvändigt
innan man kan ses igen.
Och att återigen mötas, efter
ett ögonblick eller en livstid,
är ett som är säkert för riktiga vänner.
- lilla boken om vänskap

satt och kollade lite i min lilla vänskapsbok i hopp om att få lite insperation till detta blogginlägg som är önskat av en viss söt person, utan att nämna namn. och den fick mig tänka på hösten och hur allt kommer bli då, när alla flyr åt sitt håll till högskolor och universitet gud vet var vi hamnar då. och det känns sorgligt och hemskt att inte komma att ha dem man älskar och bryr sig mest om runt omkring sig alltid, om ni förstår vad jag menar. men då  gav detta mig lite hopp, att även om vi är på olika ställen i landet, i olika skeden i våra liv, så kommer alltid vår vänskap att finnas där. och den kommer göra att vi inte tappar kontakten utan håller den och ses så ofta det går. det måste gå, för jag kan inte förlora alla er. jag behöver er. ni är bland det bästa i mitt liv. nu och föralltid. det är vad jag vill tro i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Dess

Söte jag saknar dig! vi måste ses snaaaaart vare sig jag är frisk eller ej.

2009-01-18 @ 14:13:16
URL: http://tennevi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0