6 juni - Sveriges nationaldag

ja det var det minnsann igår, men inte för att jag tyckte att det märktes direkt. det är inte som när norge har nationaldag, det märks ända hit och medierna i sverige uppmärksammar nästan det mer än vår egen, lite konstigt det där. men inte gör det mig något för jag brukar inte fira nationaldagen, men visst hade man kunnat tänka sig lite mer firande eftersom dem gjort den till en röd dag och allt.
igår var jag i alla fall och träffade min kusinvitamin, julius och lilla kajsa, vi fikade, pratade och hade allmänt trevligt och en mysig eftermiddag och jag lilla kajsa är bedårande söt och det går inget annat än att bli lite smått tokig i henne. det lektes även en del med julius, vi spelade findus och petsonspel och lite sådant smått och gott och tänka sig vad barn har bra minne egentligen, igår höll jag honom och då säger han till mig
-"du hade skoskav", då frågar jag honom när jag hade det och då svarar han mig "du vet då när du hade den där vita tröjan.... och ja den där kepsen?" jag svarar menar du när jag tog studenten förra året, han bara - JAAA!, du hade skoskav då och fick gå utan skor. tänka sig att barn har så bra minne, så sa jag det till min kusin och då sa hon ja dem brukar prata om det ibland. haha, lite tråkigt jag inte fick träffa charlie, men han var med pappa sin i tyskland och hämtade hem en ny hund. jag glömde ta kort på kajsa och julle, men det kommer fler tillfällen till det. jag får väll köra upp där och våldgästa dem en dag när jag börjat min halvtid.


det var ju trots allt nationaldagen igår och det firade
jag med att gå klädd i blått och gult ;)

Kommentarer
Postat av: d4nielsflicka

snyggings du är ;)

2009-06-07 @ 17:48:37
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0