midsommarafton

Jag förstår inte vad som är så speciellt med midsommar egentligen, visst det är kanske kul när man är liten och kan dansa runt midsommarstången och sådant. men visst det är en ledig dag och det är alltid skönt. gårdagen började med en liten sovmorgon till runt nio innan jag bestämde mig för att gå upp och vid ett begav jag mig mot gäddastorp för att hämta upp Dess och Elias för att sen bege oss ut till petvå och Daniel och Emma där vi skulle äta midsommarlunch innan vissa skulle iväg och jobba. När folket kört och jobbat begav jag och Emma oss hit för att spenderar resten av dagen här, men vi hann knappt innanför dörren innan mamma hade skickat iväg oss till maxi. Sen blev det en massa prat och så resten av kvällen innan jag körde hem Emma vid strax efter elva. Väl hemma var det fullt liv och jag kom inte i säng förrän vid tolv eller något, då det tystnat lite här, då morbror med följe begett sig hem igen. 
nu kom jag på en sak som är bra med midsommar, man får äta massa goda nypotatisar och en massa jordgubbar, på tal om nypotatis ska jag nog gå och värma mig ett par med lite smör och gräddfil för jag börjar bli lite hungrig nu innan Allo och barnen kommer hit för då lär jag nog inte ha tid med det. 


ska försöka ta bilder på mina LO:s sen, så du får se elin :)
ha en bra dag vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0