nya tekniska prylar, scrappande och en massa jobb.


Då var mina två heltids/gå bredvid veckor över och det känns skönt, jag känner att jag har rätt bra koll på det nu om det inte kommer helt konstiga saker som knappt den ordinarie personalen kan. Det har varit två helt fullspäckade veckor och hjärnan har gått på övertid och den har nog blivit smått överbelastad med. Men jag trivs där och dem är söta och roliga där så det kommer nog att bli en bra sommar, sen passar det ju mig att det bara är halvtid. och det börjar jag med på onsdag i nästa vecka, så förhoppningsvis så hinner hjärnan ifatt och jag hinner sova ut min trötthet. I tisdags fick jag också min nya dator (som jag skriver på nu), en macbook pro, snygg och bra, håller på att lära mig allt nu och det lär nog ta sin lilla tid, för jag är inte den tekniska människan på denna jord, tro det eller ej. och sen fick jag ju min ipod touch också, så nu är jag uppgraderad till tusen med mina nya fina saker! och på ipoden kan jag t o m gå in på internet med, Henrik fixade så att vårt trådlösa fungerar på den med, så nu kan jag sitta ute i solen och sola och surfa. Nördigt jag vet. igår efter jobbet så begav jag mig hem till Elin och Daniel där kvällsmat och scrapbooking stod på schemat. Det blev en layout för min del, kommer nog bild på den och andra layouter i helgen, lovade elin att visa dem så får väll hålla det löftet! och idag har jag jobbat förfullt men dagen har varit helknasig eftersom jag försov mig en halvtimme i morse så jag fick stressa järnet, men från det jag vaknade tills det jag satt i bilen gick det nog inte mer än elva eller tolv minuter vilket jag tror är ett ntt personligt rekord. Eftersom jag fick sluta en timme tidigare idag var jag hemma redan innan fem och då satte mamms mig i arbete direkt, jag fick snällt dammsuga hela huset innan jag satte mig vid datorn för att nörda och lära mig den lite. och sen kom henrik och fixade med vårt internet till den andra bärbara och visade mig vart allt mitt överförda fanns någonstans så nu är min dator fylld med bilder och musik. dokumenten tror jag bara att jag tar via usb, jag vet inte riktigt hur den där sladden fungerade. och nästa vecka någon gång blir nog min dator färdigställd för då ska henrik fixa in lite program på den, som word typ och photoshop och något mer kanske. och nu har jag nyss kommit hem från daniels där jag hängt med emma en stund, då jag sålt min gamla ipod till henne, hoppas du blir nöjd med den! 
nej om man skulle ta och gå och lägga sig nu snart och soova länge imorgon, dock skulle jag behöva få tag på dessi först, men hon svarar inte när  jag ringer så det känns lite som en omöjlighet just nu. 
sov gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0