melodifestivals fiasko

det var vad jag vill kalla gårdagskvällens tävling för. fel låt vann, ungefär som vanligt. jag menar opera, tror verkligen svenska folket att det ska slå stort internationellt och att vi ska ta hem hela skiten? jag börjar smått fundera över hur tankarna i de svenska hushållen går. är folk bara trötta på hela skiten och bryr sig inte och därför tar något helt sjukt crazy och nått som inte är schlager alls (enligt mig) istället för något mer schlageraktigt bara för att. lite så känner jag att det blev. men vem vet hon kanske skrällar och tar hem hela skiten, vilket jag tror är högst osanolikt men vem vet och då kommer jag helt plötsligt gilla den. det enda positiva med att opera låten vann är att inte uggla vann, för den låten eller människan förstår jag mig inte på någonstans. opera hör hemma på typ dramaten eller kungliga operan inte i melodifestivalen. kanske är jag bara en dålig förlorare eftersom inte min favorit vann? ja vem vet. inte jag i alla fall, det får nog tiden utvisa.

igår var i alla fall en trevlig dag som började med lite solarie solning med mamms, därefter bar det av till tippen och sen hem för att göra oss iordning för dagens kalas, vi skulle fira morfar som fyllde år i torsdags. och det var trevligt alla mammas syskon var hemma och vi krängde saft, kaffe och en massa kakor och såklart tårta. snacka om att jag mådde illa sen, och då åt jag inte ens av allt, inte ens av hälften och ingen tårta, men det var bara för att det bara var grädde i den typ, och jag är inget stort fan av grädde alls. efter fikan begav jag mig hem till elias och hämtade upp dess som jag sedan umgicks med fram tills lite i åtta då emma och daniel kom för att kolla melodifestivalen med oss :) lite senare kom även elias som spelat innebandymatch. efter melodifestivalen och det att chocken lagt sig spelade vi alias, tjejerna mot killarna och såklart vann vi tjejer! jag, dess och emma var lätt bäst, även om jag var trött och helt borta. haha. vid ett tiden begav sig mina vänner hem och jag begav mig direkt till sängen.

idag blir det bara en helt jättelugn dag, jag ska nog ge mig på att städa mitt rum. det behövs! sen ska jag nog hänga vid tvn och lösa sudoku, det är helt klart mitt nya begär. jag måste ju stilla mig med något nu när oth avsnitten inte vill komma ut på en viss internet sida. nej nu ska jag sluta babbla, uppdaterar kanske senare om min vad jag tror kommer bli en högst ointressant dag, men ändå.

tack dess för igår, du är bra bättre bäst, och vi MÅSTE börja ta tag i våra liv och ses oftare. <3
och imorgon kommer sarah hem, guud vad jag har saknat min bästa vän. <3


Kommentarer
Postat av: sarah

ojojoj. det blev lite besviket ser jag med schlagervinnaren. Aja, jag tror hon kommer vara bra:) Snart ses vi. Om några timmar går flyget!



Puss!

2009-03-15 @ 19:22:43
URL: http://sarahaxelson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0