i nostalgins banor..

dagen till ära vill jag börja med att säga STORT GRATTIS TILL ELIN
PÅ 25-ÅRS DAGEN!
hoppas du får en underbar dag! /<3



jag har börjat fundera på om jag ska ta tag i mitt bloggande igen, det är skönt att kunna skriva av sig. men inte alltid så lätt när man inte kan skriva något, när man inte vet var eller hur man ska börja. men det brukar gå bra när man väl kommit igång. som nu, när man börjar skriva lite så flyter det oftast på rätt bra, kanske med helt ointressanta saker men ändå. det kommer fram text. man kanske borde komma på andra saker att skriva om än bara sitt liv, för mitt liv är inte alls intressant just nu. jag flyter mest med och det var inte förrän mamma sa häromdagen att det var student nästa vecka som jag hann ikapp lite med att det redan var dags för student. nästa vecka är det ett helt år sedan vi tog studenten, ett helt år. jag kan inte riktigt förstå att det snart gått 365 dagar sedan man själv var där. satt som på nålar i aulan i väntan på att få springa ut, springa ut till frihet och ovishet. i glädje till familj, släkt och vänner! ett år har gått som varit fyllt med glädje och en massa glada, roliga och helt underbara stunder. men samtidigt har det varit ett år fyllt av sorg och saknad som inget annat med. jag blir ju helt nostalgisk när jag tänker tillbaka på var vi var för ett år sedan, studenten stog för dörren och livet lekte och allt var hur bra som helst. vi stod för den roligaste veckan, studentveckan, med en massa festande, skattjakter, beachparty, lakanmålning och ett oväntat sjukt roligt utspark med klassvännerna på björket. sen den stora dagen D, helt fantastisk dag. men det var då och nu är nu. det går inte att hjälpa att bli aningen nostalgisk när man tänker tillbaka på det. och om lite mer än en vecka börjar jag mitt nya sommarjobb och jag måste erkänna det pirrar lite i magen när jag tänker på det. det ska bli roligt, men det kommer vara massvis nytt att lära sig och hjärnan kommer bara att snurra en massa. men det passar mig bra, en halvtidstjänst där jag slipper köra bil var eviga gång, för just nu är jag rätt trött på att köra långa sträckor bil. det är sjukt tråkigt just nu. tur då man har sin ljudbok som roar lite. dock kommer jag sakna alla mina flickor på felestad i sommar och ja till hösten också om jag nu kommer in på skola och flyttar och allt det där.. och jag vet att dem kommer sakna mig med, det där är ömsesidigt. 

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Puss!

2009-06-03 @ 15:59:07
URL: http://www.elinscrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0