update från europas grönaste stad.

Jag tänkte att jag kanske skulle försöka mig på en liten uppdatering denna kväll, då det står tvätt och ensam mamma söker på schemat. Men jag vet inte vad jag ska skriva, så vi börjar med en uppdatering om helgen.

Fredagen startade med skola, dock en väldigt lugn dag eftersom vi bara hade typ en timmes VFU information och sen fanns skolor representerade som man kunde få information om dem hade ens inriktning och så, men vi stannade inte hela tiden utan begav oss hem till mig, jag och isabelle (som nu heter isaboll) haha. Vi gjorde varma mackor till lunch och sen kollade vi lite skolgrejer innan vi gick ut i sensommar solen ett tag innan det blev dags att bege sig till ica för att handla mat till kvällen och det blev tacos och sen idol. och innan dess kom amanda och hennes pojkvän förbi och hälsade på. efter idol begav sig isabelle hemåt och när jag skulle gå och hoppa i säng så ringde emma från min klass så jag gick ut till henne och emelie ett tag och vi gick upp på stallarna ett tag innan jag efter ungefär en och en halv timme begav mig hem till sängen.
Lördagen började med tidig morgon, bak städ och allmänt stress och innan jag vet ordet stod mamms och farmor utanför dörren med presenter och mat :) haha. sen begav vi oss mot en tur på stan och sen en runda ut på skopunkten och snabbt in på maxi för att handla lite mat till dagen. och hemma igen började vi laga mat, det blev famors kycklingfilé hon hade med med ris och till förrätt blev det räkmackor, snacka om gott! sen diskade och torkade dem så jag kunde slappa lite innan mamms gjorde massa köttfärssås som nu finns i min frys och farmor strök åt mig innan vi fikade och avslutade deras vistelse med en promenad runt campus. När dem kört begav jag mig in och bytte om och fixade mig innan det bar av bort till isabelle där amanad ockå befann sig, och vi hade en urtrevlig och mysig kväll, med spel, dricka, singstar och en massa glada skratt. innan det bar av in till stan där vi först gick till en sportbar där vi träffade två som isabelle kände, men jag och amanda tröttnade efter en cider och vi skulle bege oss till ett annat ställe, men väl utanför får vi reda på att det är 25 så då gav vi upp och gick och åt istället sen begav vi oss hemåt.
och idag har dagen bestått av sömn, mat, tv och ja inte så mycket aktivitet och nu håller jag på med tvätten, ska snart hämta den och sen blir det sängen för imrogon är det en tidig morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0