jag har vaknat- från min bloggtorka.

Nu, nu jädrar ska jag ta tag i mitt bloggande och börja uppdatera lite oftare och bättre. Hur många gånger innan har jag sagt det och det varit i max en vecka? men nu, denna gången ska jag satsa. eller inte? vi får se. Känner mig på humör för uppdatering idag i alla fall. Sen sist har inte hänt så mycket, mormor somnade 17 februari. Vilket kändes sorgligt men ändå som en lättnad. Hon har inte varit mormor på ett par år nu, och det gick bara mer och mer utför. Trodde inte jag skulle bli så ledsen men jag tror jag behövde få ut allt inom mig. sen ligger hela händelsen med christoffer fortfarande så ytligt så sådana här saker får en att bryta ihop lite mer än väntat. Så det blev hemfärd förra helgen för att umgås med familjen lite, vilket var skönt! På söndagen innan jag bar mig hemåt igen var jag mamma, lasse, morbror + fru i kyrkan när dem läste upp alla som dött under veckan och tände ljus för dem och ringde i klockorna. och så jobbigt det var att gå in i stora kyrkan igen, har inte varit där sen Christoffers begravning, och så klart var det prästen som begravde Christoffer som hade gudstjänsten. Jag vet inte hur jag ska orka gå in i den kyrkan för ännu en begravning på fredag. allt från den 10 dec 2008 kommer komma tillbaka, och det kommer bli dubbelt så jobbigt. Men jag ska klara det, jag kommer klara det. för du ger mig styrka!
.
annars rullar livet på, skolan rullar på, nya kurser, fler poäng, mer att göra, mycket matte och ja så ser mina dagar ut just nu, skola, hem och plugga, äta, tv, sova och så rullar det på dag ut och dag in. ungefär, med lite variation på att åka och handla emellanåt också. vilket intressant liv jag har, eller vad säger ni? Jag skulle svara nej på den frågan, men det är jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0